background

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Wdrożymy solidną optymalizację Twojego biznesu e-commerce i zbudujemy silny profil linkowy.

Dlaczego warto rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jak pokazuje raport E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska 62% wszystkich badanych internautów dokonało kiedykolwiek zakupu online. Warto zatem rozwijać kanały sprzedaży internetowej. Częścią tego procesu jest budowanie widoczności sklepu, która może realnie przełożyć się na wzrost sprzedaży. Inwestowanie w pozycjonowanie sklepu internetowego opłaca się zwłaszcza biznesom, które dotychczas jedyną możliwość rozwoju upatrywały w platformach sprzedażowych pobierających prowizję od transakcji. Pozycjonowanie sklepu to długofalowy proces przynoszącym klientom wymierne korzyści finansowe.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – wymierne korzyści:

  • wzrost widoczności,
  • więcej nowych klientów,
  • zwiększenie sprzedaży.

Wykonujemy pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na:

  • WooCommerce,
  • PrestaShop,
  • Shoper,
  • OpenCart,
  • RedCart,
  • Sky-Shop,
  • IdoSell Shop,
  • E-sklep.
WooCommerce logo

WooCommerce jest jednym z darmowych i jednocześnie najpopularniejszych rozwiązań wśród naszych klientów. Do jego zalet można zaliczyć możliwość wykonywania przekierowań, czy optymalizacji meta tagów, dzięki dedykowanym SEO wtyczkom. WooCommerce pozwala także na optymalizację grafik, dodawanie opisów kategorii, choć w niektórych motywach bez zmian w kodzie nie są one widoczne.

Prestashop logo

PrestaShop to darmowy CMS, posiadający wiele funkcjonalności, które są przyjazne przy wprowadzaniu optymalizacji sklepu. Opcje niedostępne w podstawowej wersji można wykupić w postaci płatnych modułów, np. modułu blogowego. PrestaShop pozwala też na wprowadzanie zmian bezpośrednio w plikach na serwerze.

Shoper logo

Shoper to jasny i przejrzysty CMS dedykowany nawet dużym sklepom internetowym w formie usługi opartej na modelu SaaS. Wprowadzanie optymalizacji meta tagów, opisów kategorii, adresów url, a do tego automatyczne przekierowania i możliwość prowadzenia przejrzystego bloga czynią go jednym z chętniej wybieranych systemów zarządzania treścią. Znaczącym ograniczeniem jest brak możliwości wprowadzania zmian w kodzie źródłowy, do którego nie ma dostępu.

Sky-shop logo

Sky-Shop ma ograniczenia w możliwości ustawień tagu noindex, co nie stanowi i tak znaczącego utrudnienia. Dużą zaletą tego systemu CMS jest możliwość dopasowania funkcjonalności sklepu wedle własnych potrzeb. W szybki sposób można wykonać integrację z innymi platformami handlowymi oraz blogiem.

Shop Gold Logo

ShopGold jest prosty w obsłudze, pozwala na podstawową optymalizację treści, taką jak zmiany opisów, wgranie mapy strony, zarówno automatyczne, jak i ręczne przekierowania. shopGold w zależności od wersji posiada różne funkcjonalności. Ta podstawowa nie pozwala na dodatkowe modyfikacje.

Red Cart Logo

RedCart to oprogramowanie w modelu SaaS, oferujące wiele podstawowych możliwości optymalizacyjnych w tym modyfikacje meta tagów, ustawianie przyjaznych linków, czy też optymalizację zdjęć. W RedCart nie ma dostępu do FTP-a, zatem zmiany muszą być przeprowadzane z udziałem wsparcia technicznego dostawcy oprogramowania.

Open Cart Logo

OpenCart w zależności od wersji umożliwia optymalizację meta tagów, zmiany adresów url. Jego panel jest prosty i przejrzysty. W OpenCart możliwe są zmiany w kodzie źródłowym i instalacja dodatkowych wtyczek, które jednak po aktualizacjach mogą niepoprawnie działać.

Idosell Logo

Serwis dostępny w modelu SaaS pozwala między innymi na automatyczne generowanie rich snippets, optymalizację strony w module SEO, automatyczne przekierowania oraz wygenerowanie mapy strony. IdoSell Shop pozwala także na prowadzenie bloga, tworzenie przyjaznych adresów.

Home E-sklep logo

E-sklep to platforma e-commerce zaproponowana przez home.pl i posiadającą większość podstawowych rozwiązań sprzyjających optymalizacji sklepu dla wyszukiwarek. Możliwa jest m.in. optymalizacja meta tagów, dostosowywania adresów url, optymalizacja treści i rozbudowy o dodatkowy content w postaci wpisów blogowych.

W BePerfect pozycjonujemy również sklepy internetowe oparte na innych CMS-ach, w tym autorskich. Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych z wielu branż, takich jak:

  • moda,
  • kosmetyki, 
  • akcesoria samochodowe,
  • meble do domu i ogrodu,
  • akcesoria GSM,
  • wyposażenie domu,
  • zabawki i akcesoria dla dzieci,
  • przemysł,
  • budownictwo.

Etapy pozycjonowania sklepu internetowego:

  • analiza obecnej sytuacji serwisu,
  • ustalenie celów, 
  • diagnoza i rozwiązywanie problemów technicznych,
  • zmiany nieprawidłowych ustawień globalnych,
  • rekomendacje dotyczące wprowadzania nowych produktów,
  • ustalenie strategii optymalizacji,
  • przygotowanie wartościowego contentu,
  • wysyłanie treści do akceptu,
  • optymalizacja kategorii i wprowadzenie dodatkowego contentu,
  • optymalizacja grafik,
  • rozszerzenia contentu na blogu.

Audyt SEO i analiza konkurencji



Analiza obecnej sytuacji sklepu internetowego na tle konkurencji pomaga naszym specjalistom obsługi przygotować ofertę dostosowaną do potrzeb zarówno klienta, jak i samej witryny e-commerce. Takie działanie pozwala na zaproponowanie zainteresowanym firmom optymalną wysokość abonamentu. Sklepy internetowe, które nie są zoptymalizowane i nie posiadają zadowalającej widoczności, potrzebują większego nakładu pracy, co wiąże się z większym budżetem.Kolejny audyt SEO wykonywany jest przed przygotowaniem strategii pozycjonowania i przystąpieniem do działań. Pozwala on zdiagnozować podstawowe problemy, które często pojawiających się na stronach. Wśród nich można wymienić: problemy z wersją mobilną i indeksacją, brak jednolitej wersji www w obrębie całego serwisu, czy duplikaty stron. Audyt SEO ma także na celu stworzenie zaleceń dla klienta dotyczących wprowadzania produktów, wdrożenia rozwiązań technicznych w budowie strony, czy tworzenia nazw oraz opisów na etapie poszerzania asortymentu.



Optymalizacja znaczników meta



Jednym z najważniejszych i równocześnie podstawowych elementów wdrożenia optymalizacji sklepu są znaczniki meta. Znacznikiem informującym o zawartości danej strony jest meta title. To on mówi użytkownikowi internetu, ale również webcrawlerom (botom Googla wędrującym po zawartości internetu), co znajduje się na stronie. Te znaczniki powinny jak najlepiej odzwierciedlać zawartość strony, ale również być ściśle dopasowanymi słowami kluczowymi. Specjalista SEO niczym fan Tetrisa stara się maksymalnie zapełnić ten niewielki obszar przeznaczony na meta title.



Optymalizacja atrybutów ALT



ALT Tag, określany także atrybutem alt lub opisem alternatywnym, to atrybut HTML, który ma za zadanie określić to, co znajduje się na grafice czy zdjęciu. Atrybut Alt pozwala odczytać wyszukiwarce tekstowej (jaką jest Google) przedstawiony obraz. Prawidłowo określone znaczniki alt w przypadku sklepu internetowego mogą sprawić, że zdjęcia produktu zaczną wyświetlać się wysoko w Google Grafika i przyczynią się do zwiększenia ruchu. W przypadku branż, gdzie niezwykle istotny jest aspekt wizualny, takich jak np. moda, wyposażenie domu czy meble, użytkownik szuka odpowiedzi na swoje zapytanie w graficznych wynikach wyszukiwania (Google Grafika).



Optymalizacja treści i rozbudowywanie strony o dodatkowy content



W przypadku sklepów internetowych niezwykle istotne są także opisy kategorii. Mają one za zadanie informować wyszukiwarkę o zawartości danej kategorii, lecz również powinny mieć wartość dla użytkownika. Ważny jest zarówno dobór odpowiednich fraz, zwłaszcza gdy same nazwy wyświetlających się produktów nie wyczerpują pełnej gamy słów kluczowych możliwych do użycia w kategorii, jak i przekazanie odwiedzającemu informacji o charakterystyce asortymentu.



Przygotowywanie contentu na bloga i optymalizacja istniejących wpisów



Czasami zawartość sklepu nie pozwala na rozbudowę contentu w kategoriach i na stronach statycznych. W takim przypadku cenne może okazać się prowadzenie bloga. Rzeczowe i merytoryczne wpisy pozwalają nie tylko budować wizerunek eksperta oraz wiarygodność serwisu, ale również rozszerzają strategię pozycjonowania o dodatkowe słowa kluczowe. Dzięki odpowiednio przygotowanym wpisom blogowym sklep ma szansę pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania pod frazami w formie pytań, ściśle związanymi z branżą. Przykładowo, klient sprzedający skórzane torebki może przygotować treść związaną z konserwacją wyrobów ze skóry. Taki rodzaj treści nazywa się evergreen content, czyli zawsze aktualna treść, która, niezależnie od pory roku, potrafi przynieść ruch na stronę. Drugim typem treści jest tzw. real time. Reaguje ona na bieżące wydarzenia, wykorzystując aktualne trendy do zdobywania nowych użytkowników.



Optymalizacja techniczna



Wiele e-commerce posiada problemy techniczne utrudniające budowanie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Powolne ładowanie się witryny, brak mapy strony lub jej niepoprawne działanie i wiele innych elementów sprawiają, że nie można budować zadowalającej widoczności. Dział SEO wraz z programistą wprowadzają ujednoliconą wersję sklepu internetowego, generują mapę strony, poprawiają szybkość ładowania, ustawiają niezbędne przekierowania, diagnozują problemy z indeksacją i z nieprawidłowym wdrożeniem danych strukturalnych oraz monitorują stan witryny w Google Search Console.



Link building



Linki są podstawowym elementem w ramach działań off-site. Aby zbudować solidny link building, należy zbudować naturalny profil linkowy. W tym celu zdobywamy wartościowe linki prowadzące do pozycjonowanego sklepu. W zależności od budżetu na działania zewnętrzne dobieramy strategię link buildingu. Naszym klientom oferujemy artykuły sponsorowane na płatnych portalach, publikacje na dedykowanych blogach, wpisy w katalogach firm i inne.



Miesięczne raporty skuteczności oraz cykliczne rekomendacje



Aby osiągnąć pełną transparentność, nasi klienci otrzymują miesięczne raporty wykonanych działań oraz podsumowanie efektów pracy w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego. Przedstawiamy dokładnie to, co zostało zrobione w obrębie strony, a także raportujemy, jakie działania zostały wykonane off-site. Ponadto przesyłamy rekomendacje zmian do wprowadzenia w zakresie funkcjonalności serwisu, jak i pokazujemy możliwości rozszerzenia wykonywanych prac.

pliki Cookies

Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
dowiedz się więcej