Skip to content Skip to footer

Pozycjonowanie sklepu – IdoSell

Pozycjonowanie sklepu IdoSell (dawniej IAI Shop) to sposób na zwiększoną widoczność witryny sklepu w wynikach wyszukiwania, zwiększenie ruchu, a także sprzedaży i stworzenia bazy lojalnych klientów. IdoSell to serwis, który jest dostępny w modelu SaaS pozwalający na generowanie w sposób automatyczny rich snippets, zawierających więcej informacji niż samo meta description. Ogromną zaletą jest możliwość optymalizacji strony sklepu w dedykowanym module SEO w sposób niezwykle prosty. IdoSell generuje również automatycznie przekierowania oraz mapy strony, które są niezbędne do zdobycia wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Zwiększona liczba elementów Schema.org z kolei sprawia, że wyniki wyszukiwania są znacznie pełniejsze dla robotów Google.

Co znajdziemy na platformie, czyli IdoSell w pigułce

Przede wszystkim IdoSell umożliwia nam pełne zarządzanie sklepem w prosty i wygodny sposób. Wszystko to za sprawą dostępnych modułów, które dedykowane są poszczególnym działaniom. W prosty sposób możemy w pełni zarządzać tym, co w sklepie jest najważniejsze – czyli towarami. Ilości produktów, ceny, stany magazynowe oraz statusy wysyłek – wszystko to jest dostępne pod ręką! Wszelkie najważniejsze informacje dotyczące produktów możemy wprowadzić własnoręcznie, a także pogrupować je na kategorie bez najmniejszego problemu. Dla SEO IdoSell również przygotował odpowiednie moduły, umożliwiające wprowadzenie zmian mających na celu zwiększenie pozycji i widoczności sklepu. Ciekawym (i niezwykle pomocnym) rozwiązaniem są dostępne na platformie raporty – sprzedaży, oglądalności i usług oraz raporty rozliczeń. Nie będzie również problemu z wprowadzeniem zmian wizualnych i dostosowaniem wyglądu sklepu zgodnie z naszymi oczekiwaniami.

Strona główna sklepu – najczęściej odwiedzana strona

Strona główna jest najczęściej odwiedzaną i najczęściej wyświetlaną stronę sklepu. Dzięki IdoSell specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem witryny sklepu internetowego mogą ją dowolnie modyfikować względem przyjętej strategii za pomocą kodu HTML oraz meta-informacji. Wszelkie najważniejsze narzędzia dostępne są w panelu administracyjnym IdoSell. Takie rozwiązanie jest niezwykle ważne pod kątem optymalizacji strony sklepu internetowego. Pozwala ono zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a co się z tym wiąże – zwiększa widoczność najsilniejszej strony sklepu.

Odpowiednie treści w Twoim sklepie internetowym IdoSell

Sklep internetowy działający na IdoSell daje ogromne możliwości pod kątem tworzenia treści mających bezpośredni wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim w sklepie opartym na IdoSell bez najmniejszego problemu możemy stworzyć opisy dla kategorii, jak i produktów. Takie rozwiązanie jest niemalże konieczne! To właśnie w opisach możemy zawrzeć kluczowe dla naszego sklepu frazy, które ułatwią botom Googla zdobyć informacje o tym, co można znaleźć w sklepie. To z kolei przełoży się bezpośrednio na pozycje w wyszukiwarce. Jest to również istotne z punktu widzenia klienta – odpowiednio opisana kategoria, jak i produkt przekażą klientowi najważniejsze informacje i pomogą w podjęciu decyzji o zakupie. Opisy można dodawać tak, aby wyświetlały się nad produktami i pod nimi, dzięki czemu będą one wyglądać estetycznie oraz nie będą przeszkadzać w przeglądaniu strony. To szczególnie ważne w przypadku szerszych opisów. Dłuższe, rozbudowane opisy warto umieścić na dole listy towarów. Dzięki temu rozwiązaniu umieścimy na stronie wszystko to, co chcemy przekazać klientom, jednocześnie nie wymuszając na nich długiego scrollowania, aby dotrzeć do listy produktów – szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Z kolei krótkie opisy, które mają na celu zaciekawić klienta możemy bez problemu zamieścić na górze kategorii.

Co więcej, IdoSell daje nam pełną możliwość tworzenia dodatkowych treści. Dodatkowa baza wiedzy dla klientów w postaci bloga lub zakładki z aktualnościami może zostać stworzona nie tylko z myślą o kliencie. Dzięki nim sklep internetowy w IdoSell stanie się bardziej wiarygodny. Odpowiednio przygotowane treści są oczywistą szansą na znacznie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, a także na zdobycie o wiele większej liczby fraz w TOP10 i TOP3.

Meta-dane w IdoSell

Meta-dane są jednym z ważniejszych elementów podczas procesu pozycjonowania sklepów internetowych. To właśnie w nich zawierane są słowa kluczowe, które mają za zadanie naprowadzić zarówno boty Google, jak i potencjalnych klientów na stronę sklepu. W IdoSell meta-dane generowane są automatycznie i niezwykle dynamicznie dla każdej ze stron – dla strony głównej, kategorii, produktów czy bloga. To ogromne ułatwienie, szczególnie w przypadku sklepów z dużą ilością asortymentu. Co więcej, są one unikalne, co przekłada się na wyniki prowadzenia działań SEO. IdoSell daje również możliwość ręcznego ustawienia meta-tagów, dzięki czemu pozycjonowany sklep może osiągać jeszcze lepsze wyniki na wiele fraz.

Kategorie i podkategorie – intuicyjna nawigacja

Intuicyjne poruszanie się po stronie sklepu jest niezwykle ważne – zarówno dla klientów, jak i dla robotów Googla. W sklepie internetowym postawionym na IdoSell z łatwością można stworzyć kategorie pierwszego, drugiego, a nawet niższego rzędu. Tak przygotowana struktura menu pozwoli na uporządkowanie całej masy produktów w wygodny dla każdego (dosłownie!) sposób. Nie da się ukryć, że user experience są dla Google niezwykle ważnym wyznacznikiem pod kątem pozycjonowania stron sklepów internetowych. Dobre doświadczenia użytkowników sklepu oraz niski współczynnik odrzuceń będą miały realny wpływ na widoczność witryny, zwiększą ruch oraz pozwolą na rozwój. Warto pamiętać również o tym, że estetyczna strona internetowa sklepu będzie znacznie chętniej odwiedzana, co bezpośrednio wiąże się ze zwiększonym ruchem na stronie.

IdoSell a linki kanoniczne

Duplicate content to zmora specjalistów SEO. Dzięki IdoSell w prosty sposób można uniknąć problemu, jakim jest duplikacja za pomocą specjalnie zaprojektowanego do tego celu mechanizmu. Generuje on informacje o linkach kanonicznych dla wszystkich stron sklepu internetowego. Canonicale są pomocne w rozumieniu przez boty Google, która ze stron jest jedną ze stron wyników, inną wersją językową itd. Mechanizm ten ma wpływ na ilość zaindeksowanych przez wyszukiwarkę trafnych stron.

Przyjazne adresy URL w Twoim sklepie

Przyjazne adresy URL są nie tylko miłe dla oka, ale również dla robotów wyszukiwarek, które – jak wiemy – mają wiele do powiedzenia w kwestii pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania. Każdy, kto ma sklep w IdoSell może być jednak spokojny, ponieważ platforma dysponuje mechanizmem generującym przyjazne adresy URL. Ważne jest jednak to, aby odpowiednio nazwać poszczególne kategorie i produkty. W linkach zostanie powtórzona ich nazwa – trzeba ją więc dokładnie przemyśleć i skonstruować tak, aby przyniosła, jak najwięcej korzyści z tytułu pozycjonowania. Wartym uwagi jest również fakt, że każdy sklep może mieć zupełnie inną strukturę przyjaznych adresów URL, a także posiada certyfikat SSL, który jest wymagany przez wyszukiwarkę Google.

Problemy na jakie możesz natrafić przy pozycjonowaniu sklepu opartego o platformę IdoSell

Oprogramowanie IdoSell posiada wiele funkcjonalności, jednak można natrafić na kilka znaczących pułapek. Niestety, w przypadku niektórych sklepów skorzystanie z części rozwiązań może przysporzyć nam problemów w kontekście widoczności. Jedną z nich jest ustawienie przekierowania z adresu kategorii wtedy, kiedy zostaje w niej tylko jeden produkt. W takim przypadku powstaje automatyczne przekierowanie 302 na kartę produktu. Konsekwencją długotrwałej obecności przekierowania jest to, że adres kategorii może się wyindeksować, co prowadzi do utraty widoczności. Jeśli w kategorii pojawi się więcej niż jeden produkt, adres będzie widoczny, jednak może wymagać ponownej indeksacji, której proces z kolei może trwać jakiś czas – podobnie jak odzyskanie pozycji i widoczności.

Innym problemem są duplikaty adresów URL i automatyczne przekierowanie z właściwego adresu w przypadku włączenia w kategoriach niektórych kombinacji filtrów. Wskutek czego również powstaje przekierowanie 302 z adresu podstawowego na ten, który posiada w adresie rozszerzenie odpowiadające danemu filtrowi. Taki adres nie tylko nie jest przyjazny. Przez przekierowanie (podobnie jak w przypadku wymienionym wyżej) strona może zostać wyindeksowana, a jej widoczność i pozycja znacznie spaść.