Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
Co zyskuje biznes dzięki lokalnemu pozycjonowaniu?
Pozycjonowanie lokalne to jedna z lepszych metod dotarcia do potencjalnego klienta. Dzięki lokalnemu SEO firma może zaprezentować się większej rzeszy klientów w konkretnej lokalizacji, zyskując na rozpoznawalności w sieci, a nawet stać się liderem w swoim regionie. Lokalne pozycjonowanie pozwala zdobyć większe zaufanie wśród klientów. Dobrze prowadzone działania związane z pozycjonowaniem mogą się przyczynić do tego, że strona będzie widoczna w wyszukiwarce pod wieloma frazami kluczowymi, zwiększy się zatem świadomość marki – firma stanie się dla klienta rozpoznawalna.

Lokalne pozycjonowanie może pomóc biznesom różnej wielkości. Małym firmom daje szansę, by zaistnieć na rynku lokalnym, a dużym firmom (np. tym z oddziałami w całym kraju) pokazać się klientom z danego regionu. Dzięki widoczności w wynikach wyszukiwania biznes zyskuje przewagę nad konkurencją, a to z kolei ma realny wpływ na ruch i pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?
Lokalne SEO to usługa dedykowana dla firm, które chce trafić do lokalnych odbiorców. Jeśli realizujesz usługi stacjonarnie lub największe znaczenie dla Twoich klientów ma odległość pozycjonowanie lokalne to rozwiązanie odpowiednie właśnie dla Ciebie!

SEO lokalne jest więc dobrym wyborem dla:
  • restauracji,
  • kawiarni,
  • salonu fryzjerskiego,
  • salonu urody,
  • gabinetu kosmetologicznego,
  • warsztatu samochodowego.
Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego się opłaca?
Wiele osób uważa, że biznes lokalny promuje się sam, głównie za sprawą metody tak zwanego „polecania”. Mówiąc pokrótce, zadowolony klient poleca usługę/produkt innym. Nie da się zaprzeczyć, że to skuteczny sposób na pozyskanie klienta, jednak czy w obecnych czasach wystarczający? Niestety, nie dla firm, którym zależy na tym, by wyprzedzić konkurencję. Chcąc być bardziej widocznym dla klienta, musisz zadbać o wizerunek firmy w internecie. Idealnym rozwiązaniem okazuje się pozycjonowanie lokalne. Według statystyk przeprowadzanych przez Google blisko 80% zapytań w wyszukiwarce dotyczy właśnie wyszukiwań lokalnych. To pokazuje, jak ważne jest promowanie biznesu w sieci i jak wiele firma może zyskać, decydując się na usługę pozycjonowania lokalnego strony internetowej.

Pozycjonowanie lokalne to dobre rozwiązanie dla firmy, która prowadzi swój biznes online i stacjonarnie. Bez wątpienia ta usługa daje duże możliwości w zakresie walki o pozycje z gigantami obecnymi w sieci. W praktyce wygląda to tak, że jeśli potencjalny klient szuka produktu/usługi w swoim regionie, wybiera bardziej szczegółowe zapytania w wyszukiwarce Google.
Lokalne SEO – tam, gdzie Twój biznes
Nie od dziś wiadomo, że skuteczne działania marketingowe to siła napędowa marki. Tak jest w przypadku pozycjonowania lokalnego. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, taki jak salon fryzjerski, gabinet medyczny, kawiarnię czy warsztat samochodowy, możesz się spodziewać klientów z Twojej okolicy. Jednak, aby mogli oni znaleźć usługi Twojej firmy, musisz zadbać o widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. W przypadku pozycjonowania lokalnego najlepiej zdecydować się na lokalizację, w której prowadzisz biznes.

W pozycjonowaniu lokalnym bardzo ważnym elementem jest dobór słów kluczowych. Te powinny być spójne z biznesem oraz lokalizacją, w której działa Twoja firma. Oprócz starannego doboru fraz kluczowych wielkie znaczenie ma także optymalizacja strony internetowej. To jeden z kroków służących poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania.
Usługa lokalnego SEO w Be Perfect
Decydując się na pozycjonowanie lokalne, należy wybrać nie tylko adekwatne dla biznesu frazy kluczowe, ale także wdrożyć wszelkie działania, dzięki którym strona będzie wyświetlać się w rankingu wynikó

w lokalnych. W ramach usługi pozycjonowania stron oferujemy wykonanie analizy SEO, który pozwala uzyskać informacje na temat kondycji strony. Przygotowujemy też audyt fraz kluczowych popularnych dla danej lokalizacji, w której działa Twój biznes oraz kolejno wdrażamy optymalizację SEO pod kątem wyszukiwarki Google. Wszystko po to, by pomóc Ci wypromować się na rynku lokalnym.
Najczęściej zadawane pytania
Warto decydować się na pozycjonowanie lokalne z uwagi na mniejszą konkurencyjność fraz. Zawężona grupa docelowa do pewnego obszaru geograficznego sprawia, że pozycjonowanie ogólnopolskie nie jest konieczne. Firma zajmująca się praniem dywanów z dojazdem do klienta do 50 km nie musi być widoczna na ogólne frazy, aby móc pozyskiwać nowych klientów. Wystarczy, że będzie posiadać dobrą widoczność pod frazami lokalnymi.
Pozycjonowanie lokalne to proces. Czas jego trwania uzależniony jest od aktualnej widoczności strony i jej kondycji, a także konkurencyjności i specyfiki danej branży. Mało konkurencyjne strony mogą osiągnąć zadowalający efekt już po kilku miesiącach.
Pozycjonowanie lokalne polega na prowadzeniu działań mających na celu poprawę widoczności pod hasłami związanymi z miejscowością. Prowadzone prace dotyczą zarówno strony, jak i backlinków.
Z pozycjonowania lokalnego mogą korzystać działalności usługowe ograniczające się do pewnego obszaru pracy, sklepy i producenci lokalni, zakłady specjalistyczne np. mechanicy samochodowi, lokale gastronomiczne, a także ośrodki kultury.