Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Dlaczego kampania na Facebooku jest niezbędnikiem dla Twojej firmy? Zacznijmy od statystyk, bo to właśnie one pokazują, z jak potężnym narzędziem mamy do czynienia. Prawie 40 procent światowej populacji – tyle osób każdego miesiąca aktywnie korzysta z Facebooka. Liczby mówią same za siebie – ponad 3 miliardy osób to chyba najlepszy dowód na to, że FB wciąż jest najpopularniejszą platformą społecznościową. A jak sytuacja wygląda w naszym kraju? W lutym 2023 roku liczba użytkowników Facebooka przekroczyła 23 miliony. Stanowiło to aż 70 procent wszystkich internautów w Polsce.

Jeżeli prowadzisz swój biznes w sieci, nie możesz przejść obok tych danych obojętnie. Kampanie Facebook Ads (obecnie coraz częściej określane już jako Meta Ads) to szansa na to, aby nie tylko zwiększyć sprzedaż produktów lub usług, ale też stworzyć wizerunek silnej i nowoczesnej marki. Zespół specjalistów z Be Perfect pomoże ci w prowadzeniu skutecznej reklamy na Facebooku. Nie czekaj i powierz swój biznes grupie ekspertów, dla których media społecznościowe to codzienność.

Meta Ads pozwala docierać do szerokiego grona odbiorców, łącząc w sobie potencjał Facebooka, Instagrama, Messengera oraz WhatsAppa. Z nami możesz wyświetlać reklamy tam, gdzie rzeczywiście ma to sens.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to potężne narzędzie reklamowe, które pozwala firmom docierać do szerokiego grona potencjalnych klientów, wykorzystując bogate możliwości targetowania i personalizacji. FB Ads pozwala reklamować produkty czy usługi nie tylko na Facebooku, ale także Instagramie oraz aplikacjach z grupy Audience Network.

Dlaczego reklama na Facebooku to świetna opcja? Przede wszystkim format reklamy można precyzyjnie dopasować do branży danej firmy albo grupy odbiorców. Ważną rolę odgrywa tutaj wspomniane już targetowanie. Z pomocą Facebook Ads możesz dotrzeć do osób, które faktycznie będą zainteresowane twoją działalnością.

Skuteczna reklama na Facebooku - z nami dotrzesz do wybranych grup docelowych

Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z ubrankami i akcesoriami dla dzieci. Wykorzystując dane demograficzne (jak wiek albo płeć), możesz na przykład promować swój biznes wśród przyszłych i młodych mam.

Reklamy Facebook Ads to nienachalne, przyjazne dla odbiorców komunikaty. Nie utrudniają poruszania się po stronie, dlatego osoba korzystająca z profilu na FB chętniej się z nimi zapozna. Skuteczne kampanie reklamowe to nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także budowanie pozytywnego wizerunku naszej marki wśród użytkowników social mediów.

Teraz sprawa najważniejsza – w jaki sposób zestaw reklam trafi do określonej grupy? Tu wykorzystuje się między innymi dane deklaratywne, czyli te, które użytkownik podaje w czasie zakładania konta na FB albo uzupełniania profilu. Mowa tutaj nie tylko o wieku czy płci, ale także branży, w jakiej pracuje dana osoba czy zajmowanym stanowisku.

Aby w pełni osiągnąć nasz cel reklamowy, niezbędne są jednak również dane behawioralne. To właśnie one mówią nam najwięcej o preferencjach użytkowników. Analizując polubienia stron, obserwowane profile albo komentarze, można poznać zainteresowania i preferencje osób, do których ma być kierowana reklama.

Korzyści kampanii reklamowej na FB

Kampania reklamowa na Facebooku to znacznie więcej niż tylko możliwość wzrostu sprzedaży towarów albo usług. Określenie celu, przemyślana strategia, a następnie jej konsekwentna realizacja, pozwolą ci osiągnąć znacznie więcej. Co jeszcze możesz zyskać? Decydując się na reklamę na FB możesz między innymi:

  • pozyskiwać klientów, którzy faktycznie są zainteresowani profilem twojej firmy i to właśnie im wyświetlać reklamy;
  • zwiększyć rozpoznawalność marki;
  • budować trwałe relacje z klientami.

To jednak nie koniec, bowiem skuteczność reklam na Facebooku pozwoli ci również na pozyskiwanie kontaktów biznesowych, nowych pracowników do swojego zespołu oraz umocnić swoją pozycję w branży, jako nowoczesnej i podążającej za trendami marki.

Koszt reklamy na Facebooku - co trzeba wiedzieć

To, ile dokładnie będzie kosztować prowadzenie kampanii na Facebooku, uzależnione jest przede wszystkim od wybranego celu. Dużą zaletą jest elastyczność, jeżeli chodzi o planowanie wydatków. W przypadku tworzenia kampanii, możemy ustalić budżet dzienny albo całkowity. Dokładny cennik ustalany jest zawsze ze specjalistą z agencji marketingu internetowego i uzależniony od możliwości finansowych klienta, grupy docelowej, branży czy zamierzonych celów.

Jeżeli chcesz poznać szczegóły, skontaktuj się z nami, a pomożemy ci dobrać działania najlepiej dopasowane do specyfiki branży, w jakiej działasz. Pomożemy ci zrobić reklamę na Facebooku, która naprawdę przynosi wymierne korzyści.

Jak rozpocząć kampanie reklamowe Facebook Ads - pierwsze kroki do sukcesu

Facebook oferuje bardzo bogate możliwości, jeżeli chodzi o prowadzenie działań promocyjnych. Skuteczna reklama na Facebooku powinna być jednak poprzedzona odpowiednimi przygotowaniami. Oto kilka kroków, jakie należy wykonać, aby zacząć przygodę z Facebook Ads.

  1. Określ swój cel biznesowy, czyli powiedz nam, dlaczego zdecydowałeś się na taką formę reklamy.
  2. Wspólnie z nami ustal grupę docelową, do której ma trafić Twój przekaz.
  3. Określ budżet, jaki chcesz przeznaczyć na działania reklamowe na FB (my zdecydujemy, czy lepszym rozwiązaniem będzie budżet dzienny czy całkowity).
  4. Nasi specjaliści określą, jakie treści będą najlepsze dla skutecznej reklamy na Facebooku – zdjęcia, filmy lub inne.

Nasze działania w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych na Facebooku obejmują między innymi:

  • zaprojektowanie lejka sprzedażowego;
  • stworzenie list remarketingowych;
  • utworzenie list podobnych odbiorców (lookalike);
  • przygotowanie kampanii reklamowych z różnymi wariantami kreacji;
  • aktywacja reklam i ich stała optymalizacja;
  • tagowanie postów reklamowych;
  • analiza i raportowanie działań oraz wyników reklamowych.

Facebook to obecnie bardzo potężne narzędzie, dlatego nie zmarnuj jego potencjału. Wspólnie z nami dotrzesz do nowych klientów i sprawisz, że twoja firma wyróżni się na tle konkurencji.

Facebook Ads - optymalizacja menadżera firmy

Manager firmy na Facebooku daje możliwość łatwego zarządzania działaniami marketingowymi na platformie Meta. W Be Perfect zajmiemy się pełną optymalizacją menedżera firmy na Facebooku. Do naszych działań należeć będzie:

  • weryfikacja domeny;
  • sprawdzenie poprawności zbierania danych przez Piksel Facebooka;
  • skonfigurowanie piksela;
  • konfiguracja zdarzeń;
  • połączenie zasobów i źródeł;
  • nadanie uprawnień dla osób z poziomu zasobów;
  • wgranie wymaganych wtyczek na stronę internetową;
  • wygenerowanie pliku XML;
  • stworzenie katalogu na podstawie pliku XML;
  • stworzenie konta handlowego/menedżera sprzedaży.

Facebook dostarcza ogromne możliwości, jeżeli chodzi o prowadzenie skutecznych działań reklamowych. Skontaktuj się z nami, a pomożemy ci zaistnieć w sieci.

Kampanie Facebook i Meta Ads – najczęściej zadawane pytania

Koszt prowadzenia reklam na Facebooku składa się z dwóch elementów: opłaty administracyjnej (agencyjnej) i budżetu reklamowego. Każdy z tych składników obliczany indywidualnie – w zależności od możliwości finansowych, twojej grupy docelowej i celu, który chcesz osiągnąć.

W celu prowadzenia kampanii konieczne jest posiadanie strony firmowej (fanpage) oraz konta prywatnego, z którego będziesz mieć dostęp do panelu reklamowego Facebook Ads oraz managera firmy.

Specjalista obsługujący kampanię, zajmie się doborem formatów reklam, tak by zrealizować cele biznesowe klienta. Może zaproponować reklamę banerową, wideo, karuzelę, formularz, reklamę z katalogu, kolekcję, promowanie posta i wiele innych.

Tak. Po każdym zakończonym miesiącu otrzymujesz od nas raport dotyczący wykonanych działań oraz wyników płatnych kampanii.

Czas trwania kampanii uzależniony będzie przede wszystkim od dwóch rzeczy: rodzaju podpisanej umowy, a także celu, jaki chcemy osiągnąć. Przed rozpoczęciem współpracy wszystkie szczegóły zostaną dokładnie omówione ze specjalistą, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.