1406% ROAS Google Ads dla klienta z branży kosmetyków premium. Zobacz, jak udało nam się osiągnąć rekordowy wynik przychodów dla młodego sklepu.
Konkurencja cenowa ma znaczenie
Nasza współpraca z Klientem zaczęła się w momencie, kiedy sklep dopiero co wyszedł z fazy konceptu i zadebiutował na internetowym rynku. Sklep, niemal dosłownie, wpłynął na ocean pełen starych wyjadaczy i konieczne było podjęcie sporych wysiłków, by realnie rozpocząć walkę z mocno już ugruntowaną konkurencją. Dużym wyzwaniem w planowaniu kampanii dla dopiero co rozwijającego się sklepu jest agresywna polityka cenowa konkurencji, która zdecydowanie może pozwolić sobie na więcej. Wielokrotnie byliśmy świadkami sytuacji, w której te same produkty przez sklepy konkurencji wystawiane były nawet poniżej ceny jego zakupu przez Klienta. Zaczęliśmy śledzić rynek i raportować ceny Klientowi, by móc, w miarę możliwości, reagować na trendy lansowane przez inne sklepy.
Lejek sprzedażowy
Każda branża rządzi się swoimi prawami, a w przypadku produktów premium, czy po prostu brandów uznawanych za kultowe, najważniejsza jest odpowiednia ekspozycja produktu oraz marki – to one stanowią swoisty lead magnet przyciągający nowych odbiorców. W planowaniu działań reklamowych skupiliśmy się więc nie tylko na kampaniach produktowych nastawionych na sprzedaż, ale także przygotowaliśmy szereg kampanii skierowanych na nowych odbiorców oraz podobnych odbiorców, skupiając się przede wszystkim na wzmocnieniu świadomości potencjalnych kupujących o asortymencie dostępnym w sklepie Klienta. W przekazach graficznych postawiliśmy na produkty bestsellerowe, wybrane na podstawie statystyk sprzedaży, dodatkowo wzmacnialiśmy przekaz eksponując brandy kosmetyków tuż nad nazwą sklepu Klienta.
Sprzedawaj – jak to łatwo powiedzieć
W branżach, w których rynek konkurencji jest wyjątkowo nasycony, jedną z najważniejszych rzeczy jest wysoka ekspozycja reklam. Aby osiągnąć założone cele sprzedażowe w okresie poprzedzającym Black Friday oraz okresu przedświątecznego wraz z Klientem podjęliśmy radykalne decyzje dotyczące zwiększenia budżetu reklamowego. Przygotowaliśmy kampanie reklamowe obejmujące sieć reklamową oraz sieć wyszukiwania, aby zapewnić masymalne pokrycie punktów styku potencjalnych kupujących ze sklepem. Ponieważ najważniejszym kanałem sprzedaży Klienta są kampanie produktowe Google Ads, zadbaliśmy także o to, by informacje o przygotowanych promocjach i wyprzedażach pojawiały się także w kampaniach zakupowych, co osiągnęliśmy poprzez przygotowanie indywidualnej reguły na koncie Google Merchant Center. Łącznie z wypracowanymi optymalizacjami zapewniliśmy doskonałą ekspozycję reklamy, a wraz z tym rekordową sprzedaż i ROAS na poziomie ponad 1400%, posiłkując się promocjami nie różniącymi się znacznie wartością od promocji przygotowywanych we wcześniejszych okresach.
Black Friday Black Friday’em, ale co potem?
Zakończenie okresów promocyjnych związanych z Black Friday skutkowało chwilowym zmniejszeniem sprzedaży, ale rzetelna praca na koncie pozwoliła na zminimalizowanie tego efektu oraz powrót do tendencji wzrostowych sprzedaży w krótkim czasie. Na bieżąco optymalizujemy feed produktowy w poszczególnych kampaniach, dodajemy zasoby i komponenty rozszerzające dotarcie reklam do potencjalnych odbiorców, uwzględniając specyfikę grupy docelowej, dzięki czemu średni ROAS dla Klienta na ten moment wynosi niemal 900%.