Skip to content Skip to footer

Pozycjonowanie sklepu internetowego z produktami dla personelu medycznego

Klient zdecydował się na podjąć współpracę w zakresie pozycjonowania swojego e-commerce po migracji z WordPress na Shoper. Do czasu współpracy w sklepie nie były prowadzone działania on-site, a content optymalizacyjny obecny na stronie sprowadzał się jedynie do tekstu na stronie głównej oraz w podstronach informacyjnych.

Specjaliści wykonujący migrację wykonali przekierowania, jednak mimo tego widoczność strony wciąż notowała spadki. Rozpoczęcie prac nad pozycjonowaniem nowego sklepu miało miejsce z końcem czerwca 2019 roku. Zakres prac obejmował zarówno on-site w tym przygotowanie contentu, jak i off-site.

  • Weryfikacja adresów i wykonanie brakujących przekierowań
  • Przesłanie pliku sitemap
  • Eliminacja duplikatów contentu
  • Dobór fraz kluczowych (produktowych i brandowych)
  • Tworzenie i dodawanie opisów kategorii
  • Optymalizacja meta tagów
  • Rozbudowanie struktury o podkategorię
  • Wprowadzenie linkowania wewnętrznego
  • Przygotowanie rekomendacji dotyczących nazewnictwa i optymalizacji opisów produktów
  • Budowanie topical authority – rozpoczęcie i prowadzenie bloga pokrywającego content na frazy w formie pytań
  • Prowadzenie szeroko zakrojonych działań link buildingu (wśród nich: artykuły sponsorowane, artykuły tematyczne z własnej infrastruktury blogowej, płatne katalogi firm premium)

Po dwóch latach pracy nad stroną:

200% wyjściowej widoczności w top 10

700% wyjściowej widoczności w top 3

Jednak nie to jest najważniejsze. W każdym półroczu klient notował wzrosty sprzedaży w kanale organic.

Przychody w poszczególnych miesiącach współpracy:

1 półrocze pracy 1 lipca 2019 – 31 grudnia  2019: 726 633 zł

2 półrocze pracy 1 stycznia 2020 – 30 czerwca 2020: 1 020 874 zł

3 półrocze 1 lipca 2020 – 31 czerwca 2020: 1 309 676 zł

4 półrocze współpracy 1 stycznia 2021 – 30 czerwca 2021: 2 130 518 zł

(Źródło: GA)