Klient zdecydował się na podjąć współpracę w zakresie pozycjonowania swojego e-commerce po migracji z WordPress na Shoper. Do czasu współpracy w sklepie nie były prowadzone działania on-site, a content optymalizacyjny obecny na stronie sprowadzał się jedynie do tekstu na stronie głównej oraz w podstronach informacyjnych.
Specjaliści wykonujący migrację wykonali przekierowania, jednak mimo tego widoczność strony wciąż notowała spadki. Rozpoczęcie prac nad pozycjonowaniem nowego sklepu miało miejsce z końcem czerwca 2019 roku. Zakres prac obejmował zarówno on-site w tym przygotowanie contentu, jak i off-site.
- Weryfikacja adresów i wykonanie brakujących przekierowań
- Przesłanie pliku sitemap
- Eliminacja duplikatów contentu
- Dobór fraz kluczowych (produktowych i brandowych)
- Tworzenie i dodawanie opisów kategorii
- Optymalizacja meta tagów
- Rozbudowanie struktury o podkategorię
- Wprowadzenie linkowania wewnętrznego
- Przygotowanie rekomendacji dotyczących nazewnictwa i optymalizacji opisów produktów
- Budowanie topical authority – rozpoczęcie i prowadzenie bloga pokrywającego content na frazy w formie pytań
- Prowadzenie szeroko zakrojonych działań link buildingu (wśród nich: artykuły sponsorowane, artykuły tematyczne z własnej infrastruktury blogowej, płatne katalogi firm premium)
Po dwóch latach pracy nad stroną:
200% wyjściowej widoczności w top 10
700% wyjściowej widoczności w top 3
Jednak nie to jest najważniejsze. W każdym półroczu klient notował wzrosty sprzedaży w kanale organic.
Przychody w poszczególnych miesiącach współpracy:
1 półrocze pracy 1 lipca 2019 – 31 grudnia 2019: 726 633 zł
2 półrocze pracy 1 stycznia 2020 – 30 czerwca 2020: 1 020 874 zł
3 półrocze 1 lipca 2020 – 31 czerwca 2020: 1 309 676 zł
4 półrocze współpracy 1 stycznia 2021 – 30 czerwca 2021: 2 130 518 zł
(Źródło: GA)