Skip to content Skip to footer

Konto firmowe na Facebooku – jak założyć i dlaczego warto?

Obecnie social media to nie tylko źródło rozrywki, ale także potężne narzędzie marketingowe. Mimo zmieniających się trendów wciąż największą popularnością cieszy się Facebook, dlatego warto o nim pamiętać w tworzeniu skutecznych działań promocyjnych. Poniżej przedstawiamy, jak utworzyć profil firmowy na FB, dlaczego warto i jak angażować odbiorców, a tym samym zwiększać sprzedaż i zyski.

Sprawdź, co koniecznie należy wiedzieć o Facebooku dla firmy i zacznij już dzisiaj skuteczne działania w zakresie promocji, których efekty możesz łatwo zmierzyć.

Profil firmowy na Facebooku – definicja

Zacznijmy od tego, czym w ogóle jest konto firmowe na FB (czyli popularny fanpage). Jest to dedykowana strona na platformie mediów społecznościowych Facebook, która daje możliwość kontaktu oraz interakcji między firmami, markami, organizacjami a ich obecnymi bądź potencjalnymi klientami. To popularne narzędzie marketingowe umożliwiające między innymi prezentowanie swoich produktów czy usług, a także budowanie i utrzymywanie relacji z klientami.

Profil firmowy na Facebooku oferuje szeroki zakres funkcjonalności i narzędzi dostosowanych do potrzeb biznesowych, w tym: publikowanie treści (zdjęć, filmów, artykułów), interakcję z odbiorcami, targetowanie reklam, analizowanie danych. Profil firmowy na Facebooku stanowi kluczowy element strategii marketingowej wielu firm, umożliwiając im nie tylko promowanie swoich produktów i usług, ale także budowanie silnej marki i lojalnej społeczności wokół niej. Jego skuteczne wykorzystanie może przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności firmy, wzrostu sprzedaży i lepszego zrozumienia potrzeb i preferencji klientów.

Zakładanie konta firmowego na Facebooku: krok po kroku

Zakładanie strony firmowej na FB jest proste i nie zajmuje wiele czasu. Musimy jednak pamiętać, że jest to możliwe tylko z poziomu konta prywatnego. Tutaj pierwsza uwaga – nie zakładajmy absolutnie w tym celu fikcyjnego konta prywatnego, gdyż Facebook bardzo dba o weryfikację fanpage’a. Nie musimy się martwić o to, że nasze konto będzie widoczne dla użytkowników, dlatego unikajmy niepotrzebnych problemów. Poniżej kolejne kroki, jakie należy wykonać.

  1. Kliknij w prawym górnym rogu w ikonkę menu z 9 kropkami. W sekcji utwórz rozwinie się menu, przechodzimy do zakładki strona.
  2. Kolejnym krokiem w tworzeniu strony firmowej jest uzupełnienie najważniejszych informacji, jak nazwa strony, wybór kategorii (tutaj można wybrać maksymalnie 3 kategorie naszej działalności), biogram (najważniejsze informacje o stronie). Następnie klikamy przycisk utwórz stronę, po którym wyświetli się komunikat z potwierdzeniem utworzenia profilu.
  3. Po uzupełnieniu powyższych pól, przechodzimy do następnych działań. Kolejnym krokiem będzie ustawienie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle.

Zarządzanie stroną jest intuicyjne, a widok do zarządzania widoczny jest z poziomu naszego prywatnego konta. Bardzo ważne jest uzupełnienie podstawowych informacji, jakie będą istotne dla użytkowników: adres naszej firmy, numer kontaktowy, e-mail, godziny otwarcia, zakres działalności. Warto też dodać adres www strony firmy albo sklepu internetowego.

Konto firmowe na FB – jakie przynosi korzyści?

Założenie konta firmowego na Facebooku daje liczne korzyści dla prowadzonego biznesu. Zanim jednak zdecydujemy się na ten krok, wcześniej musimy przemyśleć kilka kwestii. Przede wszystkim weźmy pod uwagę, czy będzie to nasza jedyna obecność w mediach społecznościowych. Biorąc pod uwagę wzrost popularności Instagrama czy Tik Toka, zdecydowanie lepiej nie ograniczać się do jednego medium. Ważne jest za to, aby wszystkie nasze kanały były ze sobą spójne, a wpisy dodawane regularnie.

Kolejna istotna sprawa, kiedy decydujemy się założyć konto firmowe, to określenie naszej grupy docelowej. Zastanówmy się nad tym, jakie wpisy i inne aktywności będą najbardziej interesujące dla naszych odbiorców, a tym samym – potencjalnych klientów. Konieczne będzie wcześniejsze poznanie naszej grupy docelowej, a także rzetelna analiza konkurencji. Jeżeli jednak chodzi o korzyści, jakie fanpage może przynieść dla twojej firmy, to jest ich naprawdę sporo. Poniżej przedstawiamy kilka najistotniejszych, które warto mieć na uwadze.

  • Profil firmowy pozwoli nam oddzielić aktywności związane z promocją naszej marki lub firmy od aktywności prywatnych. To bardzo dobre rozwiązanie, które ułatwia nam prowadzenie profesjonalnego profilu biznesowego, angażować społeczność i regularnie publikować treści. Łatwiej też zarządzać takim profilem wśród pracowników.
  • Strona firmowa na Facebooku pozwoli nam oczywiście dotrzeć do nowego grona klientów, którzy jeszcze nie znają naszej firmy, ale wykazują zainteresowanie podobną ofertą bądź też branżą. Treści możesz dopasować do konkretnej grupy odbiorców, dzięki czemu dotrzesz z przekazem do osób najbardziej zainteresowanych profilem twojej działalności.
  • Możliwość pozyskania nowych klientów to jedna sprawa, ale równie ważne z punktu widzenia biznesu jest również utrzymywanie relacji ze stałymi klientami. Możemy to robić na wiele sposobów – odpowiadanie na pytania, czy komentarze to najprostsza, ale zarazem bardzo skuteczna forma, dzięki której nasi odbiorcy czują, że dbamy o ich potrzeby.
  • Istotny jest także dostęp do panelu reklamowego Facebook Ads, dzięki któremu mamy dostęp do między innymi emitowania reklam, jak również zarządzania nimi.
  • Piksel zainstalowany na stronie klienta pozwoli nam także tworzyć bazę osób, które odwiedziły nasz sklep lub też weszły w jakąś interakcję ze stroną. To bardzo dobre rozwiązanie pomoże nam mierzyć zaangażowanie aktywnych uczestników.

Nie trzeba chyba podkreślać, jak ważne jest zwiększenie sprzedaży. Wszystkie działania na stronie mają przecież prowadzić właśnie do tego. Dzięki odpowiednim narzędziom analitycznym (piksel Facebooka) przekaz reklamowy kierowany będzie do osób o największym potencjale zakupowym. Prowadzenie długofalowych działań, regularne publikowanie treści czy organizowanie konkursów dla nowych użytkowników z pewnością umocni też wizerunek marki i jej pozycję na rynku.

Facebook firmowy a pozyskiwanie nowych klientów

Promocja marki w mediach społecznościowych jest bardzo ważna, jednak warto szerzej zastanowić się nad tym, jak strona firmowa na FB może wpłynąć na pozyskiwanie nowych klientów. A może w znaczny sposób i warto to od razu podkreślić.

Przede wszystkim pamiętajmy o tym, że strona firmowa na Facebooku to idealne narzędzie do zbierania leadów, a to właśnie one są dla nas cenne, jeżeli chodzi o możliwości zwiększenia sprzedaży. Przypomnijmy jeszcze, czym jest lead. Otóż jest to osoba, która potencjalnie może być zainteresowana ofertą naszej firmy (na przykład zakupem danego produktu albo skorzystaniem z usługi). Taka osoba zostawiła swoje dane kontaktowe lub w jakiś sposób skontaktowała się z nami. Jeżeli chodzi o portal społecznościowy, jaki jest Facebook, konto firmowe daje nam liczne możliwości generowania leadów. Oto kilka popularnych (i jednocześnie skutecznych) możliwości.

  1. W poście, jaki publikujemy na stronie firmowej na FB, możemy wkleić link z CTA, który odeśle klienta do naszej strony – zachęcając go tym samym do działania (na przykład zakupu).
  2. Innym dobrym rozwiązaniem jest przekierowanie na stronę, na której można pobrać darmowego e-booka. Tutaj warto podkreślić korzyści dla obu stron – klient zostawi nam swoje dane, ale w zamian za to otrzymuje darmową wiedzę, którą może pobrać w łatwy i szybki sposób.

Wcześniej musimy jednak sprawić, aby odbiorca miał świadomość, że warto się z nami skontaktować. Taka decyzja musi być dla niego opłacalna i tutaj znów możemy skorzystać z wielu sposobów na wzbudzenie zainteresowania poprzez konto firmowe na FB.

Jak angażować odbiorców poprzez konto firmowe na Facebooku

Aby dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, musimy pamiętać o skutecznej komunikacji i tworzeniu angażujących treści. Na szczęście metod, które pomogą nam w angażowaniu oraz komunikacji z klientami jest bardzo wiele. Tutaj kilka tych, które z pewnością warto zastosować.

  • Transmisje na żywo. To bardzo popularna metoda, która pozwala nie tylko prezentować asortyment naszej firmy, ale także wchodzić w interakcję z użytkownikami. Popularne „livy” dają nam możliwość odpowiadania na pytania, reagowania na komentarze i – co bardzo ważne dla odbiorców – zadawania pytań, na które mogą od razu uzyskać odpowiedź. Relacje na żywo cieszą się ogromną popularnością głównie w branży modowej, dlatego warto o nich pamiętać.
  • Organizowanie konkursów i wydarzeń na FB. Taka metoda z całą pewnością przyciągną nowe osoby. Konkursy z nagrodami, związanymi oczywiście z ofertą naszej firmy, pomogą nam nie tylko zdobyć grono odbiorców, ale także sprawią, że osoby poczują się przez nas wyróżnione oraz docenione.
  • Zamknięte grupy na FB – to bardzo dobre rozwiązanie, które pomoże nam stworzyć przestrzeń dla najbardziej zaangażowanych klientów. Tutaj bardzo duże znaczenie ma elitarność oraz niedostępność.

O czym jeszcze warto pamiętać? Kampanie reklamowe Facebook Ads, przemyślane posty dostosowane do naszej grupy docelowej, a także stały kontakt z odbiorcami w komentarzach czy na Messengerze to proste, ale bardzo skuteczne sposoby.

Facebook dla firmy: wnioski

Firmowy profil na Facebooku to doskonały sposób na to, aby zwiększyć świadomość firmy lub marki w sieci, a także zdobyć nowych klientów i – co najważniejsze – zwiększyć również sprzedaż, a co za tym idzie – zyski. Musimy jednak pamiętać o tym, aby prowadzić działania marketingowe regularnie, publikować angażujące posty i utrzymywać kontakt z odbiorcami. Sam proces od zakładania konta na FB do celów biznesowych jest bardzo prosty, dlatego warto się zdecydować na takie narzędzie.

Jeżeli chcesz prowadzić skuteczne działania w mediach społecznościowych, skontaktuj się z nami. Eksperci z Be Perfect zadbają o wartościowy content, który pomoże ci sprzedawać i powiększać grono klientów.