Skip to content Skip to footer

Artykuły sponsorowane – czym są i dlaczego warto je publikować? 

Artykuły sponsorowane stanowią doskonały sposób na budowanie profilu linkowego strony. Odpowiednie treści z osadzonym linkiem nie tylko zwiększają widoczność, ale także pomagają nam w kreowaniu pozycji eksperta w danej branży. Dzięki temu możemy zyskać nowych klientów i zwiększyć zyski ze sprzedaży. Trzeb jednak mieć na uwadze to, że artykuł sponsorowany – aby był skuteczny – musi spełniać określone kryteria. Nie warto tworzyć treści niskiej jakości tylko po to, aby opublikować ją na portalu. Właśnie dlatego, przed przystąpieniem do działania, dobrze jest dokładnie zapoznać się ze specyfiką tego typu publikacji.

Czy dokładnie jest artykuł sponsorowany? Jak go napisać, aby osiągnąć zamierzone cele i wreszcie – dlaczego ich publikacja ma znaczenie? O tym wszystkim piszemy poniżej. Sprawdź koniecznie, co trzeba wiedzieć o artykułach eksperckich publikowanych na płatnych portalach.

Artykuł sponsorowany – co to?

Na początek zacznijmy od tego, czym jest artykuł sponsorowany, bowiem dokładna definicja pomoże nam przy okazji odkryć, jaki są jego najważniejsze zasady, a także korzyści wynikające z publikowania tego typu treści.

Artykuły sponsorowane to płatne treści promocyjne publikowane na zewnętrznych stronach internetowych lub blogach, które są zazwyczaj powiązane tematycznie z promowaną marką lub produktem. Ich głównym celem jest dostarczenie wartościowych informacji potencjalnym klientom, przy jednoczesnym subtelnym włączeniu promocji marki, produktu, czy usługi. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, artykuły sponsorowane oferują bardziej naturalny i mniej nachalny sposób dotarcia do odbiorców, co może przyczynić się do budowania długoterminowej relacji z potencjalnym klientem, a co za tym idzie – także wzrostu sprzedaży. Warto także podkreślić, że płatna publikacja to doskonały sposób na budowanie profilu linkowego twojej strony, dlatego warto poznać bliżej tajniki tego, jak stworzyć dobrej jakości treści, gdzie je publikować i dlaczego inwestycja w nie to dobry pomysł dla prowadzonego przez ciebie biznesu.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Pozornie mogłoby nam się wydawać, że do pisania artykułu sponsorowanego potrzebny jest copywriter z lekkim piórem, który zasiądzie przed ekranem komputer i w kilka minut wyczaruje treść, która urzeknie odbiorcę, a co za tym idzie – przyczyni się do zwiększenia sprzedaży i widoczności naszej domeny. W praktyce sprawa wygląda jednak nieco bardziej skomplikowanie, bowiem aby napisać artykuł sponsorowany nie wystarczy tylko coś, co szumnie nazywamy weną twórczą. Nie ma też uniwersalnych zasad, dzięki którym stworzymy artykuły eksperckie. Warto mieć jednak na uwadze to, że istnieją podstawowe zasady, jeżeli chodzi o to, jak powinna wyglądać taka publikacja. Oto najważniejsze z nich.

Wartość merytoryczna

Publikacja artykułów sponsorowanych nie powinna odbywać się dla samej idei. Zamieszczenie treści z linkiem, odsyłającym do naszej strony, nie zagwarantuje nam sukcesu. Przede wszystkim, publikując takie treści, musimy pamiętać o czytelnikach.

Artykuł sponsorowany musi być przede wszystkim merytoryczny. Użytkownik powinien w nim znaleźć odpowiedzi na pytania, których poszukuje, dlatego wcześniej warto zastanowić się nad tym, jak dotrzeć do danej grupy docelowej. Przykładowo, pisząc tekst o tym, jak wybrać biurko dla przedszkolaka, pamiętaj o tym, kto będzie jego odbiorcą. Zastanów się, czego po takim tekście oczekują rodzice poszukujący odpowiedniego mebla dla swojego dziecka. Wskaż na jego zalety, najważniejsze cechy, pomóż im dokonać właściwego wyboru, a następnie – przekieruj na swoją stronę, gdzie z pewnością znajdą właściwy model biurka. Mimo że jest to reklama, powinna ona dostarczać wiedzy, gdyż w tej sposób najlepiej zbudujesz zaufanie do swojej marki bądź usługi.

Pamiętaj o poprawności językowej

Kolejna bardzo ważna sprawa, o jakiej nie możemy zapominać, to poprawność językowa. Tworząc treści, stawiasz się w roli eksperta, a za tym nie mogą ci być również obce zasady rządzące ortografią albo interpunkcją. Treści sponsorowane z błędami językowymi, pisane zbyt potocznym lub zbyt trudnym językiem, nie pomogą ci dotrzeć do wybranej grupy docelowej.

Pamiętaj o tym, że język, jakiego używamy, ma bardzo duży wpływ na budowanie rzeczywistości. Tekst powinien być ciekawy i łatwy w odbiorze, nie może przerażać czytelnika zbyt trudnymi słowami, ale nie może także być napisany językiem potocznym. Dostosuj styl do tematu i branży o jakiej piszesz. Z pewnością inaczej powinien brzmieć tekst reklamowy dla sklepu z luksusowymi ubraniami, a inaczej dla producenta maszyn rolniczych. Nie zapominaj, że w ten sposób chcesz nie tylko zwiększyć ruch na stronie, ale i sprzedać dany produkt.

Dobrym pomysłem będzie storytelling, czyli opowiadanie historii na dany temat. Niech twój odbiorca stanie się jego częścią. Zadziałaj na jego wyobraźnię i w fabułę wpleć produkt, który chcesz zareklamować. Jeżeli sprzedajesz meble ogrodowe, nie skupiaj się tylko na ich wyglądzie czy zaletach. Przedstaw historię o ciepłych wieczorach spędzonych na tarasie w towarzystwie przyjaciół lub rodziny. Zachód słońca, ulubiona melodia, pyszne jedzenie, długie rozmowy – tym wszystkim można się cieszyć siedząc na wygodnych krzesłach ogrodowych przy eleganckim stole. W ten sposób z pewnością uda ci się bardziej przyciągnąć uwagę, niż skupiając się tylko na technicznych opisach.

Artykuł sponsorowany a SEO (i nie tylko) – o tym pamiętaj

Tworząc tekst sponsorowany, warto pamiętać nie tylko o poprawności językowej, ale także podstawowych zasadach pozycjonowania stron internetowych. Nie wystarczy, że wkleisz odnośnik. Jakich zatem zasad należy przestrzegać i co mieć na uwadze? Oto kilka najważniejszych.

  • Pamiętaj, że odpowiednio dobrane frazy kluczowe są bardzo ważne, dlatego stosuj je, ale rób to w sposób naturalny. Tekst, w którym słowa kluczowe pojawiają się w niemal każdym zdaniu nie brzmi naturalnie i z całą pewnością nie pomoże ci osiągnąć zamierzonego celu.
  • Chwytliwy tytuł i nagłówki to podstawa. Nie mogą być zbyt długie, ale musi być w nich zawarta najważniejsza myśl.
  • Pamiętaj, aby dzielić tekst na akapity. Tutaj nie możesz też zapominać o tym, że w sieci czyta się nieco inaczej. O ile w przypadku tekstów drukowanych długi akapit stosuje się często, o tyle w tekstach zamieszczanych w sieci będzie on męczący dla odbiorcy. postaw na krótkie akapity, w których zawrzesz najważniejsze myśli.
  • Krótkie zdania – to kolejna ważna zasada. Staraj się unikać zdań wielokrotnie złożonych, w których trudno odnaleźć sens. Unikaj też trudnych słów. Jeżeli już napiszesz artykuł, przeczytaj go kilka razy i zastanów się, czy dany wyraz można zastąpić prostszym – jeżeli tak, zrób to.

Wartościowy content marketing jest bardzo ważny, dlatego tworząc treści reklamowe, nie zapominaj o zasadach SEO, bowiem to właśnie one pomogą w zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce.

Subtelna forma reklamy

Dużą zaletą artykułów sponsorowanych jest to, że nie są one nachalną formą promocji i o tej zasadzie należy pamiętać. Można tutaj zastosować prostą regułę – dobry artykuł sponsorowany to taki, po którym nie widać od razu, że jest sponsorowany. Wielu twórców zapomina o tym i tworzy treści, w których skupia się na przykład wyłącznie na opisie konkretnego produktu. Warto wiedzieć, że taka metoda raczej nie przekona odbiorcy.

Nachalna reklama prędzej odstraszy niż zachęci do zakupu. Artykuł sponsorowany to treść, która powinna dostarczyć informacji i odpowiedzieć na potrzeby czytelnika. Umieszczenie linku promującego dany produkt jest oczywiście bardzo ważne, jednak treść powinna być tworzona przede wszystkim z myślą o potrzebach twojej grupy docelowej. Tylko w ten sposób stworzyć wizerunek wiarygodnej marki, której warto zaufać.

Dlaczego warto publikować artykuły sponsorowane?

Wiesz już, jak tworzyć dobre treści, zatem teraz przejdźmy do najważniejszego – dlaczego warto je publikować i co możemy zyskać poprzez artykuły sponsorowane.

Budowanie świadomości marki

Publikacja artykułów sponsorowanych pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, którzy mogą nie być jeszcze świadomi istnienia twojej marki. To doskonały sposób na przedstawienie się potencjalnym klientom i budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez wysokiej jakości content.

Wzmocnienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania

Artykuły sponsorowane mogą znacząco przyczynić się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wysokiej jakości treści publikowane na stronach z dobrym autorytetem domeny, zawierające odpowiednie linki do Twojej strony, są cennym sygnałem dla wyszukiwarek, że Twoja strona jest wartościowa i godna polecenia. To może przełożyć się na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Generowanie ruchu na stronie

Dobrze napisane i interesujące artykuły sponsorowane mogą przyciągnąć ruch na Twoją stronę. Czytelnicy zainteresowani tematem klikną w link prowadzący do danej kategorii, aby dowiedzieć się więcej, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin.

Budowanie autorytetu

Publikowanie artykułów na portalach związanych z Twoją branżą może pomóc w ugruntowaniu pozycji firmy jako eksperta w danej dziedzinie. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem buduje zaufanie wśród potencjalnych klientów i zwiększa wiarygodność marki.

Czy warto zlecić pisanie artykułów sponsorowanych?

Dla wielu osób pisanie artykułów sponsorowanych może być sporym wyzwaniem. Przygotowanie wartościowej treści wymaga bowiem nie tylko wiedzy z danej dziedziny, ale także wielu innych elementów, które decydować będą o sukcesie danej publikacji. Co zatem warto zrobić, aby opublikować dobry artykuł, a tym samym pozyskać ruch na naszej stronie oraz sprzedać produkt lub usługę? W wielu przypadkach warto skorzystać z usług doświadczonych specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz marketingiem treści. Na co możemy wówczas liczyć?

  • Analizę słów kluczowych,
  • dokładną analizę konkurencji,
  • wybór wartościowych portali, na których będzie opublikowany dany artykuł (branżowych albo lokalnych),
  • rzetelną analizę odbiorców i potencjalnych klientów;
  • przygotowanie wartościowego contentu napisanego przyjaznym językiem, w którym zawarte zostaną istotne dla czytelników informacje,
  • podział tekstu na nagłówki, które ułatwią poruszanie się po tekście, a tym samym – zachęcą do jego przeczytania.

Przemyślany link building jest bardzo ważny, aby zwiększyć widoczność naszej strony, a tym samym zdobyć nowych klientów i zwiększyć zyski. Artykuł sponsorowany to forma reklamy, która z pewnością nam w tym pomoże. Warto jednak pamiętać o tym, że aby tworzyć artykuły sponsorowane, trzeba przestrzegać kilku ważnych zasad, jak poprawność językowa, wartość merytoryczna, odpowiednie linkowanie czy analiza fraz kluczowych.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w link buildingu i chcesz publikować najwyższej jakości treści – skontaktuj się nami, a my przygotujemy dla ciebie content, który pomoże ci w osiągnięciu zamierzonych celów.