Współcześnie chyba każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że Internet daje nieograniczone możliwości zdobywania wiedzy o świecie, rozrywki czy kontaktu z drugim człowiekiem (bez względu na jego aktualne miejsce zamieszkania). To dzięki niemu, bez potrzeby wychodzenia z domu, możemy szybko zrobić zakupy, uczestniczyć w szkoleniach bądź prowadzić spotkania biznesowe. Nikogo nie dziwi też, że to właśnie e-marketing stał się jedną z najszybciej rozwijających gałęzi marketingu. Każdy, kto prowadzi biznes, dokłada wszelkich starań, aby jego firma zaistniała w sieci, znalazła się możliwie najwyżej w wynikach wyszukiwania, a tym samym zdobyła szerokie grono klientów i przyniosła pożądane zyski.
Wszelkie działania, związane z kreowaniem wizerunku marki, wymagają jednak przemyślanej strategii, a także zespołu specjalistów i dobrego rozeznania konkurencji. W tym celu wiele osób (zresztą bardzo słusznie) decyduje się skorzystać z pomocy profesjonalistów, dysponujących nie tylko wiedzą i doświadczeniem, ale i odpowiednimi narzędziami analitycznymi. Warto zatem w tym miejscu postawić zasadnicze pytanie – czym zajmuje się agencja marketingu internetowego? W czym może nam pomóc i dlaczego warto skorzystać z jej oferty? O tym wszystkim piszemy poniżej.
Czym jest marketing internetowy?
Marketing internetowy (inaczej określany również jako e-marketing lub marketing on-line) robi zawrotną karierę w różnych branżach. Z pewnością znany jest każdemu, kto pragnie, aby jego firma zaistniała w sieci, a tym samym świadomości potencjalnych odbiorców. Pod tym pojęciem kryją się różnego rodzaju działania o charakterze promocyjnym oraz sprzedażowym prowadzone w przestrzeni Internetu. Marketing online daje nam możliwość promocji produktów, usług, jak też marek. Warto o nim pamiętać również wtedy, kiedy zależy nam na zbudowaniu silnego, pozytywnego i – co najważniejsze – autentycznego wizerunku w sieci.
E-marketing coraz częściej wypiera tradycyjne formy marketingu, co jest podyktowane jego licznymi zaletami. Przede wszystkim pozwala na łatwiejsze mierzenie wyników sprzedażowych, czy pozycji w wynikach wyszukiwania. Ponadto jest znacznie bardziej precyzyjny, co oznacza, że konkretne działania można dopasować do specyfiki danej branży lub też grupy odbiorców.
Agencja marketingu internetowego i jej zakres działania
Stworzenie silnej marki to cel każdego, kto decyduje się na założenie działalności gospodarczej. Pozornie może się wydawać, że prowadzenie strony internetowej czy profili w mediach społecznościowych to prosta sprawa, która wymaga od nas wyłącznie odrobiny czasu i lekkiego pióra. W praktyce sprawa wygląda jednak znacznie bardziej skomplikowanie, dlatego wszelkie działania tego typu warto oddać w ręce doświadczonych pracowników z agencji marketingu internetowego. To właśnie dzięki przemyślanym działaniom oraz dobrej znajomości rynku nasza firma może zaistnieć w Internecie, a tym samym zdobyć szerokie grono klientów, co oczywiście przekłada się na zyski z prowadzonego biznesu. W czym zatem może nam pomóc agencja marketingu
internetowego?
Pozycjonowanie stron www
Nie ma znaczenia, jaki rodzaj działalności prowadzisz – czy jest to firma remontowa, salon fryzjerski, a może sklep z ubrankami dla dzieci. Dobrze przygotowana strona internetowa to podstawa, aby twoi potencjalni klienci mogli cię odnaleźć w gąszczu konkurencji. W tym celu niezbędne są jednak określone działania prowadzące do zwiększenia widoczności witryny. Tutaj właśnie kłania się SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarkę Google.
Załóżmy, że klient prowadzi warsztat samochodowy w stolicy i posiada stronę www, które nie zawiera treści, kluczowych fraz czy wartościowych linków. Taka witryna nie ma szans znaleźć się odpowiednio wysoko w wynikach wyszukiwania na frazę np. “warsztat samochodowy Warszawa”, a tym samym nie ma możliwości zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Przemyślane i dobrze prowadzone kampanie SEO prowadzą do tego, że twoja strona pojawia się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych (czyli tych, które nie są sponsorowane) na określone frazy, jak na przykład wspomniany wcześniej warsztat samochodowy.
Reklama PPC
Reklama PPC to – obok SEO – jeden z filarów marketingu internetowego, a tym samym doskonały sposób na to, aby firma mogła zaistnieć nie tylko w sieci, ale również świadomości odbiorców. Jej nazwa pochodzi z angielskiego Pay Per Click i nawiązuje do sposobu rozliczania się za tego typu usługę. Otóż w reklamie PPC klient płaci za kliknięcie, czyli każde wejście użytkownika w dany link sponsorowany bądź baner, a nie za samo wyświetlenie się reklamy na stronie.
Reklama typu PPC charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością i jest chętnie wybierana przez osoby, które pragną wypromować swoje produkty. Wymaga ona jednak przemyślanej strategii, a tutaj już potrzebni są nam specjaliści z agencji marketingu internetowego, którzy zaplanują działania. Doskonałym przykładem w tym miejscu jest Google Ads. Dzięki takiej formie reklamy mogą wyświetlać się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale dodatkowo na stronach często odwiedzanych przez użytkowników.
Social media
Media społecznościowe już dawno przestały być wyłącznie rozrywką dla nastolatków, a stały się potężnym nośnikiem treści reklamowych, o którym z całą pewnością nie można zapominać. Promocja na Facebooku, regularne prowadzenie konta na Instagramie czy TitToka – to właśnie dzięki tym kanałom można dotrzeć do odbiorców w różnym wieku, którzy w popularnych “socjalach” poszukują nie tylko zabawy, ale również towarów czy usług.
Social media to miejsce, gdzie można dotrzeć do milionów potencjalnych klientów, a tym samym stworzyć profesjonalny wizerunek naszej firmy. Trzeba jednak wiedzieć, że każda branża rządzi się swoimi prawami i wymaga dopasowania treści właśnie pod jej specyfikę. Warto zatem nie błądzić samodzielnie po meandrach mediów społecznościowych, ale prowadzenie firmowego konta na Facebooku czy Instagramie zlecić osobom z agencji marketingu internetowego, dla których takie działania to nie tylko praca, ale również ogromna pasja. Warto pamiętać o tym, że trendy w sieci zmieniają się niezwykle dynamicznie, a specjaliści od mediów społecznościowych są na bieżąco z wszelkimi nowościami, dlatego można im zaufać.
Content marketing
Mogłoby się wydawać, że w Internecie liczy się przede wszystkim obraz oraz dźwięk, a słowo pisane zajmuje miejsce poboczne. Nic bardziej mylnego! Dobrze przygotowane teksty są szczególnie doceniane przez wyszukiwarkę, dlatego warto zadbać o to, aby było one nie tylko unikatowe, ale również ciekawe dla potencjalnych odbiorców. Tworzenie opisów kategorii, wpisów blogowych, artykułów, poradników – to wszystko wymaga znajomości branży, lekkiego pióra i przede wszystkim czasu, który jest niezbędny do tworzenia kreatywnych treści.
Content marketing to nic innego, jak właśnie marketing treści. Nierozerwalnie łączy się między innymi z działaniami SEO czy mediami społecznościowymi, bowiem to właśnie tam słowo pisane ma szczególne znaczenie. W agencji marketingu internetowego nad wartościowym contentem czuwają eksperci, którzy umiejętnie łączą wiedzę z konkretnej branży z zawiłościami języka polskiego. Warto zadbać o to, aby wszelkie treści na naszej stronie internetowej były nie tylko poprawne merytorycznie, ale także językowo. To właśnie na podstawie tekstu klient bardzo często wyrabia sobie zdanie o naszej firmie. Treści z błędami, słabej jakości lub – co gorsza – skopiowane ze strony producenta bądź konkurencji z pewnością nie pomogą nam wybić się na rynku.
Czym jeszcze zajmuje się agencja marketingu internetowego?
Profesjonalna agencja marketingu internetowego sprawi, że nasza firma ma szansę zaistnieć w sieci, a dzięki temu stać się rozpoznawalną marką, której zaufa szerokie grono klientów. Pozycjonowanie stron internetowych, marketing treści, media społecznościowe czy reklama pay per click to przykłady działań mające na celu znacznie więcej niż tylko wypromowanie towaru czy usługi. Co jeszcze możemy zyskać, kiedy decydujemy się na współpracę z agencją marketingu internetowego?
Zdobycie nowych klientów
Działalność w internecie pozwoli nam zdobyć szerokie grono klientów w całym kraju. Jeżeli prowadzimy na przykład sklep internetowy, to nasza oferta może dotrzeć do każdego, bez względu na miejsce zamieszkania. W przypadku biznesów lokalnych, agencja marketingu internetowego zadba o to, aby nasza firma była rozpoznawalna w danym mieście czy województwie.
Zwiększenie sprzedaży
Nie ma co ukrywać, większość z nas pragnie, aby jego firma przynosiła pożądane dochody. Bez zbudowania silnej marki, która dociera do klienta, jest to bardzo trudne. Wzrost widoczności na stronie www, ciekawy content czy działalność w mediach społecznościowych mogą bardzo pozytywnie wpłynąć na wzrost sprzedaży towarów czy usług.
Budowanie wiarygodnej marki
Celem agencji marketingowej jest także to, aby zbudować autentyczną i silną markę dla swoich klientów. Przemyślane działania na stronie czy w social mediach nie tylko przyczynią się do wzrostu sprzedaży, ale również sprawią, że nasza firma będzie się pozytywnie kojarzyć. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby wszelkie działania były odpowiednio przemyślane i skierowane do konkretnej grupy odbiorców.
Czym zajmuje się agencja marketingu internetowego: podsumowanie
Agencja marketingu internetowego świadczy różnorodne usługi, dzięki którym osoby prowadzące swój biznes mają szansę zaistnieć w sieci, a tym samym zdobyć szerokie grono wiernych klientów. Samodzielne podejmowanie działań promocyjnych w wielu przypadkach może okazać się ryzykowne, a ponadto nie przynieść spodziewanych rezultatów. Dobrze jest zatem nie podejmować samodzielnie działań, ale skorzystać z pomocy fachowców z agencji marketingu online, którzy stworzą dla nas ofertę najlepiej dopasowaną do naszych potrzeb oraz możliwości.