Skip to content Skip to footer

Szybkie pozycjonowanie – czy to realna propozycja?

Nie da się ukryć, że użytkownicy internetu podczas wyszukiwania interesujących ich treści i usług odwiedzają pierwsze strony wyszukiwarki Google. Właśnie dlatego tak ważne dla rozwoju naszego biznesu jest to, aby zająć w nich wysokie pozycje. Szybkie pozycjonowanie to bardzo często usługa, która interesuje nie jednego przedsiębiorcę. Jednak by strona osiągnęła wysokie wyniki w dość szybkim tempie, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Szybkie pozycjonowanie strony – czy to w ogóle możliwe?

Na samym początku należy podkreślić jedną, niezwykle ważną rzecz – pozycjonowanie strony internetowej to proces, który bardzo często musi trwać odpowiednio długo, aby dał realne i zadowalające rezultaty. Jeśli więc zastanawiasz się jak szybko wypozycjonować stronę internetową oraz czy jest to w ogóle możliwe, to warto zaznaczyć, że jest to bardzo indywidualna kwestia. Dla niektórych stron proces pozycjonowania będzie trwał pół roku, z kolei dla innych będzie to rok, a nawet więcej! Zadowalające efekty dla każdego będą czymś zupełnie innym. Niemniej jednak, pozycjonowanie strony to proces długotrwały, który przynosi również długotrwałe efekty.

Wpływ na szybkie pozycjonowanie mają nie tylko parametry strony, ale również sama branża. Nie od dziś wiadomo, że niektóre sektory biznesu znacznie łatwiej i szybciej osiągają wysokie wyniki w Google, kiedy to w przypadku innych proces ten może się znacznie wydłużyć. Samo pozycjonowanie strony ma na celu zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce, a także wzmożenie ruchu i sprzedaży produktów i usług. To wszystko z kolei ma wpływ na rozwój naszego biznesu oraz pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

Odpowiedni profil linkowy – nieodłączny element pozycjonowania

Jak szybko wypozycjonować stronę? Zadbać o odpowiedni profil linkowy! Jest to element, który zawsze był, jest i będzie obecny w kwestii pozycjonowania stron internetowych. Nie dajmy się jednak zwieść pokusom. Szybkie pozycjonowanie nie oznacza pozyskania masy linków słabej jakości w niskiej cenie w bardzo krótkim czasie. Google przywiązuje ogromną uwagę do tematów linków, jeśli więc zauważy, że do naszej strony prowadzi cała masa wątpliwej jakości backlinków, pozycja naszej strony może znacznie spaść, ponieważ witryna nie będzie wiarygodna. Chcąc wyprzedzić konkurencję w ten sposób, bardzo szybko to my zostaniemy w tyle. Mocne i wartościowe linki zawsze będą dla nas pomocne, podobnie jak artykuły sponsorowane. Jeśli więc zależy nam na szybkim pozycjonowaniu stron internetowych, nie warto inwestować w coś, co może realnie zaszkodzić pozycji strony. Z kolei należy wybierać wysokiej jakości portale, które są zbliżone do naszej branży, ale również poświęcić czas na linkowanie wewnątrz naszej własnej witryny.

Szybkie pozycjonowanie a treści na stronie

Nie sposób ukryć tego, że na pozycjonowanie witryny ma wpływ treść, która się na niej znajduje. Odpowiadając więc na pytanie, w jaki sposób szybko wypozycjonować stronę internetową odpowiedź jest prosta – postawić na wysokiej jakości treści! Odpowiednio dobrane frazy kluczowe to pierwszy krok do tego, aby w dość szybkim tempie wypozycjonować swoją stronę internetową. Treści zamieszczane na stronie internetowej powinny nie tylko być odpowiednio przygotowane pod kątem SEO, z wykorzystaniem wybranych fraz kluczowych. Muszą być one również dostosowane do klientów oraz robotów Google. Klient, który będzie zaciekawiony treścią i pozyska najważniejsze informacje, pozostanie na stronie lub do niej wróci. Roboty Google z kolei będą wiedziały, co na danej witrynie się znajduje, dzięki czemu nasza strona będzie mieć szansę na wybicie się w pozycjach wyszukiwania. Na szybkie pozycjonowanie z całą pewnością wpłyną więc odpowiednio przygotowane opisy, zdjęcia, a także blogi i porady, czy nawet materiały wideo. Ważne jest jednak, aby wszystkie te treści nie obciążyły witryny, a tym samym nie wpłynęły na szybkość ładowania.

Jak szybko wypozycjonować stronę? Zadbaj o szybkość ładowania strony!

Na to, jak szybko wypozycjonujemy stronę internetową ma wpływ wiele czynników i elementów, które razem wykorzystane dadzą nam ogromną szansę do uzyskania wysokich wyników w wyszukiwarce. Jednym z nich jest również szybkość ładowania strony. Nie jest tajemnicą to, że Google zwraca uwagę na tego typu parametry i coraz baczniej się im przygląda. Wysoki współczynnik odrzuceń (bounce rate) może wynikać ze zbyt długiego czasu oczekiwania na załadowanie się strony. Warto na to spojrzeć zarówno pod kątem samego klienta, jak i Google. W obecnych czasach liczy się dla nas czas. Zbyt długie oczekiwanie na załadowanie się – na przykład – listy produktów wywołuje irytację wśród potencjalnych klientów – nie trudno się więc domyślić, że przejdą oni na stronę konkurencji, która ładuje się dosłownie w sekundę. Dla Google z kolei duży współczynnik odrzuceń może być niepokojący, a także może sugerować o stronie niższej jakości. To właśnie wysokiej jakości witryny zajmują najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ponieważ doświadczenie użytkownika jest traktowane niemal priorytetowo – dlatego warto zadbać o tego typu parametry. Szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę na urządzenia mobilne, które stały się niejako oczkiem w głowie Google. Nie można się temu jednak dziwić, ponieważ to właśnie na smartfonach i tabletach wykonujemy najwięcej działań i zakupów, a z ich pomocą uzyskujemy najwięcej informacji. Obecnie optymalny czas wczytywania się witryny zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i stacjonarnych wynosi poniżej 1000 milisekund, a im szybciej – tym lepiej. Z łatwością zauważymy wtedy mniejszy wskaźnik bounce rate i znacznie wyższy user experience.

Podsumowując: samo przyśpieszenie ładowania strony internetowej nie jest odpowiedzią na pytanie jak szybko wypozycjonować stronę? Jednak jeśli zestawimy to z innymi ważnymi elementami możemy osiągnąć niemały sukces. Pamiętajmy, że szybkie pozycjonowanie to pojęcie indywidualne, a wysokie pozycje możemy osiągnąć wtedy, gdy wykonamy szereg działań.

Struktura witryny a SEO

Pomocną podpowiedzią na pytanie jak szybko wypozycjonować stronę? jest sama struktura witryny. Między innymi, jest to odpowiednie przygotowanie struktury linków, które będą przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i samego Google. Klienci i boty Googla lubią się również swobodnie poruszać po witrynie, dlatego należy zadbać o odpowiednie zakładki i kategorie. Wpłynie to na komfort każdego – intuicyjne poruszanie się po witrynie to podstawa. Tutaj ogromną rolę odegrają wszystkie wymienione wcześniej elementy – treści, opisy, zdjęcia i intuicyjne linki wewnętrzne. Nie zapominajmy również o aspekcie wizualnym, ponieważ na estetycznej stronie internetowej każdy zostanie chętniej i na dłużej, a jeśli będzie wyjątkowa, to z pewnością zostanie zapamiętana.

Więc jak szybko wypozycjonować stronę? Przede wszystkim z głową, bez zbędnych, ciężkich elementów, pamiętając, że pojęcie “szybko” jest niezwykle indywidualne.

Współpraca z doświadczoną agencją – klucz do sukcesu

Szybkie pozycjonowanie oczywiście zapewni nam nic innego jak współpraca z doświadczoną agencją SEO. Proces pozycjonowania jest czasochłonny i wymaga dużych nakładów pracy. Specjaliści z tej branży doskonale wiedzą, co i jak należy zrobić, aby strona internetowa zaczęła szybować w górę w pozycjach. Nie można zapomnieć również o tym, że to właśnie specjaliści są na bieżąco z nowinkami z branży i to właśnie oni trzymają rękę na pulsie. Wielki Brat, jakim jest Google, co rusz stawia nowe wyzwania dla właścicieli witryn, a w pierwszej kolejności wiedzą o tym osoby specjalizujące się w marketingu i pozycjonowaniu stron – SEO to w końcu jedna z najszybciej rozwijających się branż. Działanie na własną rękę może przynieść nam odwrotny skutek do oczekiwanego, ponieważ nawet niewielki błąd może zniszczyć wielomiesięczną pracę nad widocznością witryny. Doświadczenie, wiedza i narzędzia, którymi dysponuje agencja, z całą pewnością przyczynią się do sukcesu strony internetowej i pozwolą na rozwój biznesu. Odpowiednio przygotowany audyt i strategia to klucz do sukcesu!