Wzrost przychodów o 483% w trzy miesiące dla sklepu z branży meblarskiej na rynku brytyjskim.
Młody sklep zajmujący się sprzedażą designerskich mebli i dodatków wnętrzarskich zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w rozkręceniu sprzedaży. Wcześniejsze działania Klienta obejmowały prowadzenie kampanii produktowej na Google Ads oraz promowania postów na Facebooku.
W momencie przejęcia działań reklamowych w pierwszej kolejności zajęliśmy się konfiguracją Google Analytics – dotychczasowe konto miało skonfigurowane zaledwie podstawowe ustawienia, brakowało przede wszystkim pomiaru danych sprzedażowych, co w przypadku sklepu internetowego jest przecież najważniejszym wskaźnikiem efektywności podejmowanych działań.
Nasze działania rozpoczęliśmy w lipcu 2022 roku, skupiając się na kampaniach reklamowych Google Ads oraz Facebook Ads. Po przejęciu działań natychmiast podjęliśmy się optymalizacji obecnej na koncie kampanii produktowej, ale dodaliśmy także dodatkowe reklamy – kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania, skupiające się na produktach bestsellerowych oraz produktach o najwyższej marży, a także kampanie w sieci reklamowej, które skierowaliśmy dwutorowo: jako remarketing oraz jako reklamy wychodzące do nowych użytkowników, którzy nie odwiedzili jeszcze strony klienta, ale wykazują zainteresowanie podobnymi produktami, a wśród ustawień kampanii ujęliśmy również wskazaną przez Klienta konkurencję. W przypadku Facebook Ads dotychczasowe działania reklamowe opierały się na promowaniu przez Klienta wybranych postów bez udziału Menedżera Reklam. Posiłkując się pozyskanymi od Klienta danymi dotyczącymi najważniejszych produktów przygotowaliśmy kampanie skierowane na zimny ruch: w formie karuzeli kierującej na wybrane kategorie produktowe oraz z wykorzystaniem materiałów dynamicznych. Na potencjalnych kupujących skierowaliśmy także kampanię produktową, aby zapewnić sobie maksymalną różnorodność przekazu i zachęcać także dynamicznie dopasowanymi do odbiorców produktami. Ponieważ decyzje transakcyjne w branży meblarskiej podejmowane są w zdecydowanie dłuższym oknie zakupowym, przekaz uzupełniliśmy produktową kampanią remarketingową.
Pierwszy miesiąc działań zakończyliśmy z wynikiem przychodu dla całego sklepu na poziomie 6 483 GBP. W kolejnym miesiącu (sierpień) wynik sprzedaży osiągnął 24 935 GBP, 37 811 GBP we wrześniu i 30 561 GBP w październiku. W porównaniu z pierwszym miesiącem działań przychody sklepu we wrześniu osiągnęły wzrost o 483%, a w październiku o 371%.