Skip to content Skip to footer

Jak założyć Business Manager i wykorzystać jego potencjał?

Chcesz wiedzieć jak założyć Business Manager na Facebooku, wykorzystać jego potencjał i co najważniejsze jak się w nim nie pogubić? Porównaj ten proces do budowy domu i zamień się w gospodarza, który wie jak zrobić dobre wrażenie! Musisz wiedzieć, że Menedżer Firmy na Facebooku to narzędzie, które jest doskonałym fundamentem do prowadzenia działań reklamowych. W tym tekście chcę Ci pokazać, w jaki sposób odpowiednio go skonfigurować i przekonać Cię do tego, że jest on godny Twojej uwagi.  Aby zrozumieć proces budowy i zarządzania, zapoznaj się z poniższym planem budowy, który wdrożony krok po kroku, umożliwi Ci w pełni świadomie wykorzystać potencjał tego narzędzia.

  • Zapoznaj się z projektem domu. Co to jest Business Manager?
  • Postaw fundamenty.  Jak założyć Business Manager?
  • Urządź pokoje. Jak dodać zasoby i w jaki sposób je połączyć?
  • Domownicy i goście. Role w Business Managerze.
  • Załóż alarm przed złodziejami – bezpieczeństwo marki.

Zapraszam na budowę:

Zapoznaj się z projektem domu. Co to jest Business Manager?

Business Manager na Facebooku to narzędzie, które pozwala na zarządzanie działaniami marketingowymi Twojej firmy, marki lub agencji. Jest to bezpieczne rozwiązanie, dzięki któremu po dołączeniu do Menedżera firmy, Twoi współpracownicy nie będą mogli wyświetlić informacji z Twojego prywatnego profilu. Dla osób, z którymi nawiążesz współpracę widoczne będą jedynie informacje na poziomie: danych osobowych (imienia i nazwiska), służbowego adresu e-mail oraz zasobów, które zostały Ci przypisane.

Postaw fundamenty, czyli jak założyć Business Manager

Aby móc wylać fundamenty, potrzebujesz odpowiednich do tego materiałów. Żeby stworzyć konto w Menedżerze firmy, niezbędne jest posiadanie profilu na Facebooku. Jeśli ten element masz odhaczony, możemy się zabrać za budowę. Zaloguj się na business.facebook.com,  następnie kliknij niebieski przycisk „utwórz konto” w prawym, górnym rogu. Jeśli nie jesteś zalogowany, ukaże Ci się okno, w którym poproszony zostaniesz o to, aby się zalogować na dane, na które założyłeś swój profil na Facebooku. Po zalogowaniu pojawi się popup, który musisz prawidłowo uzupełnić, wpisując kolejno: nazwę firmy i konta, swoje imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail. Po uzupełnieniu danych konto zostanie utworzone.  Jednak aby fundament był w pełni gotowy, musisz potwierdzić adres e-mail, który wpisałeś podczas zakładania konta.

Pamiętaj: O fundamenty należy odpowiednio zadbać, dlatego logując się, używasz nazwy użytkownika i hasła do konta na Facebooku. Metoda ta jest znacznie bezpieczniejsza niż logowanie się za pomocą adresu e-mail i hasła. Z poziomu swojego profilu w menedżerze firmy możesz utworzyć tylko dwa konta. Jeśli potrzebujesz więcej kont, zwróć się do kogoś z kim współpracujesz i poproś tę osobę o utworzenie dodatkowych kont w Menedżerze firmy.

Urządź pokoje. Jak dodać zasoby i w jaki sposób je połączyć

Postawiłeś już fundamenty, z których powstał dom. Nie uważasz, że warto go odpowiednio wyposażyć? Aby to zrobić, należy zadbać o odpowiednie zasoby, które w prosty sposób, całkowicie sam, dodasz do menadżera reklam. Zaczynamy?

Krok pierwszy: Salon jest ważnym miejscem w każdym domu, powinien on posiadać odpowiednie meble, dzięki którym łatwiej (i wygodniej) będziesz funkcjonować. Pora umeblować ten pokój, zgodnie ze standardami. Aby to zrobić, dodaj stronę na Facebooku i Instagramie. Rozwiń segment „Konto”,  kliknij „Strony” i następnie „Dodaj” — „dodaj stronę”. Jeśli jesteś właścicielem strony, posiadasz dostęp na poziomie administratora i nie jest ona przypisana do innego Business Managera, strona zostanie dodana do Twojego menedżera firmy, jeśli nie – przygotuj się, że Twoim oczom może ukazać się jeden z poniższych komunikatów:

Wtedy, aby urządzić swój salon, musisz „wypożyczyć” tę stronę.  W takim wypadku:

  • wybierasz funkcję  „poproś o dostęp do strony”,
  • wpisujesz nazwę interesującego Cię profilu,
  • zaznaczasz opcje  „pełna kontrola” — „zarządzanie stroną”,
  • klikasz „poproś o dostęp” w prawym dolnym rogu.

Po wykonaniu tych czynności zobaczysz następujący komunikat: Strona zostanie przypisana jako udzielony Ci zasób wyłącznie po zaakceptowaniu wniosku przez Administratora menadżera firmy, do którego została przypisana stroną, którą chciałbyś zarządzać.  Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób dodać profil z poziomu Instagrama, proces wygląda praktycznie tak samo, z małą różnicą. Cały ścieżkę zaczynasz od kliknięcia kategorii: Konta – „Konta na Instagramie”.

Krok drugi: po dodaniu zasobów w postaci strony na Facebooku i Instagramie najwyższy czas zabrać się za umeblowanie serca domu: czyli kuchni. Mam tu na myśli: podpięcie menadżera reklam (konta reklamowego). Aby wykonać to poprawnie, proces zaczynasz od kategorii „konta reklamowe”  i rozwijasz niebieski przycisk dodaj po prawej stronie. Pojawią Ci się 3 opcje, które możesz wybrać: W przypadku opcji „Dodaj konto reklamowe”  musisz spełnić następujący warunek: być administratorem konta, a konto reklamowe, które chcesz dodać nie może mieć wybranej płatności typu pre-paid . Jeśli nie posiadasz dostępu do żadnego konta reklamowego lub konto reklamowe, które chcesz dodać, ma opcje płatności z przedpłatą, od razu przejdź do opcji „utwórz konto reklamowe”. Podczas tego procesu pamiętaj, aby wybrać odpowiednią strefę czasową i walutę.

Krok trzeci: przechodzimy do centrum dowodzenia, czyli sypialni. W tym pokoju dodamy aż 3 zasoby. Piksel, zdarzenia i katalog produktów. Zaczynamy?

Piksel
Wybieramy kategorię: „Źródła zdarzeń”, opcje „piksele” i klikamy dodaj. Po wybraniu funkcji dodaj pojawi się okno, w którym wpisujemy nazwę piksela. Opcjonalnie możemy wpisać domenę, w której będziemy chcieli go wkleić. Aby piksel działał prawidłowo, należy go skonfigurować wklejając w kodzie źródłowym strony. Zastanawiasz się jak poprawnie to wykonać?

Zdarzenia

Po utworzeniu i poprawnej konfiguracji kodu Piksel musisz zainstalować zdarzenia, które pozwolą Ci mierzyć skuteczność prowadzonych działań reklamowych. Konfigurację zdarzeń możesz wykonać na 3 sposoby.

  • Zainstalować kody zdarzenia ręcznie
  • Wypróbować intuicyjne narzędzie do konfiguracji zdarzeń.
  • Skonfigurować zdarzenia za pomocą dedykowanych wtyczek.

Katalogi

Żeby dodać katalogi do menadżera firmy, masz dwa warianty do rozważenia: albo musisz poprosić o dostęp do katalogu, który został utworzony lub stworzyć go samodzielnie. Jak? Znajdź kategorie „Źródła danych” wybierz „Katalogi” i kliknij dodaj, teraz wybierz opcje „utwórz nowy katalog” Wyskoczy Ci popup, który musisz uzupełnić o nazwę oraz przypisać mu rodzaj produktów, które w tym katalogu się będą znajdować. Następnie musisz przypisać osoby, które będą mieć dostęp do tego katalogu i nadać im odpowiedni zakres korzystania z tego zasobu. Wszelkie meble stoją już tam, gdzie powinny.  Ale czy nie potkniemy się o jakieś po drodze? Czy w tych pokojach panuje feng shui? Sprawdźmy to i wprowadźmy ład w naszym domu.

Krok czwarty: pora zadbać o porządek. Co mam na myśli? Aby dodane przez nas zasoby odpowiednio działały, należy je z sobą poprawnie połączyć. Sprawa łączenia zasobów, jest prosta. Wystarczy, że zapamiętasz poniższe reguły.

  • piksel łączymy z kontem reklamowym (klikamy dodaj zasób i przesuwamy suwak przy koncie, na którym prowadzimy działania reklamowe)
  • katalog łączymy z pikselem ( wybierasz komendę „dodaj zasób” i przesuwasz suwak obok piksela, który wkleiłeś na stronę docelową, na której znajdują się produkty z tego katalogu).
  • instagram łączymy z kontem rekllamowym (klikamy dodaj zasób i przesuwamy suwak przy koncie, na którym prowadzimy działania reklamowe dla tego konta na Instagramie).

Domownicy i goście. Role w Business Managerze

Fundamenty wylane, pokoje umeblowane i posprzątane, to znak, że pora, aby się wprowadzić i zaprosić gości. Aby wejść do domu każdy z domowników lub gości, potrzebuje zaproszenia. Masz trzy opcje do wyboru, aby ich ugościć. Współpracę możesz podjąć na poziomie osób (wysyłając zaproszenie na wskazany adres e-mail), na poziomie partnerskim (zapraszając inną firmę do współpracy wpisując identyfikator ID) oraz z użytkownikami systemowymi ( gdy podczas konfiguracji, integrujesz zasoby za pomocą dedykowanych wtyczek partnerskich). Zaproszenie dla osób: możesz wybrać dostęp administratorski lub pracownika.

Pamiętaj, że administrator zyskuje rolę pełnoprawnego domownika i w tym momencie, może robić dokładnie to samo co Ty. W przypadku dostępu pracownika może on dostać się do pokoi i korzystać z mebli (zasobów), do których udzielisz mu dostęp. Ażeby móc przydzielić zasób, musisz kolejno zaznaczyć: typ zasobu, wybrać konkretny zasób i przypisać zakres czynności, które ta osoba ma wykonywać. Następnie potwierdzamy, klikając wyślij. Wtedy na wpisany adres e-mail zostanie wysłany automatyczny mail z zaproszeniem. Bywa, że tego typu wiadomości wpadają w SPAM, warto więc przyspieszyć ten proces i bezpośrednio wysyłać link do zaproszenia. Zaproszenie dla partnerów, aby móc współpracować z inną firmą, możesz zaprosić ją sam, nadając jej uprawnienia do odpowiednich zasobów i kategorii, lub wysłać zaproszenie firmie, która Tobie ma przydzielić zasoby, jakie posiada. Gdy wybierzesz opcję „dodaj partnerów”, musisz wpisać identyfikator firmy, z którą chcesz podjąć współpracę i następnie (analogicznie jak w przypadku osób) udzielić dostępu do zasobów.

Gdy goście i domownicy zajmą swoje miejsca i dostaną klucze do odpowiednich pomieszczeń czas, aby zadbać o to, żeby nikt się do naszego domu nie mógł włamać.

Załóż alarm przed złodziejami – bezpieczeństwo marki

Jesteśmy na finiszu, aby wykonać wszystkie kroki pozwalające nam zachować spokój i się zrelaksować. Jak się zabezpieczyć przed niechcianymi konsekwencjami? Po pierwsze, zweryfikuj domenę. Znajdź pozycję w menu “Bezpieczeństwo marki” , kliknij domenę i następnie wpisz adres swojej strony (bez www.), zaznacz dodaj. Następnie wybierz, jedną z dostępnych opcji. Postępuj według instrukcji, a następnie kliknij zweryfikuj. Po zweryfikowaniu domeny zapamiętaj, że musisz przydzielić ją do zasobu 'strona na Facebooku.. Po drugie, wybierz opcję z menu „Centrum zabezpieczeń” i wykonaj wskazane tam zalecenia:   zadbaj o dwuetapowy proces logowania (uwierzytelnienie dwuskładnikowe), dodaj  drugiego administratora, zweryfikuj swoją firmę, przesyłając odpowiednie dokumenty.

Ten proces może chwilę potrwać, ale wtedy masz niemal pewność, że Twój manager firmy nie zostanie zablokowany. Drogi kliencie, właścicielu, użytkowniku, marketingowcu nie uciekaj w popłochu, tylko dlatego, że z początku jesteś tu zagubiony i cały proces jest dla Ciebie kompletnie nie zrozumiały. Daje Ci moje słowo, to narzędzie zyskuje przy bliższym poznaniu. Business Menager da się lubić. Serio. Przecież nikt nie powiedział, że budowa domu jest prosta i przebiega bez komplikacji. Jednak jak każdy etap zrealizujesz precyzyjnie, zgodnie z instrukcją, zbudujesz przestrzeń do pracy, na której zyskasz Ty, Twój zespół i Twój biznes.  Zapamiętaj, jeśli będziesz dobrym gospodarzem, trzymającym się ustalonych zasad i typem “sąsiada”, od którego chce się pożyczać cukier, polubisz się z Menedżerem Firmowym szybciej niż myślisz.  Wierzę, że udało mi się w przystępny sposób opisać sposób funkcjonowania  działania w obrębie Menedżera Firmy! Jeśli chcesz, aby wspomóc Cię w tych działaniach, lub masz pytania – napisz e-mail lub zostaw komentarz.